meerle.reismee.nl

Kathmandu - ofte onze eerste dagen in Nepal!

Beste en liefste allemaal,

Tweede poging om een blog-bericht te plaatsen na een vorige stroomuitval - welcome to Nepal :-)

Zoals jullie op onze prachtige foto's kunnen zien, gaat alles hier heel goed.

We zijn dus heel erg blij dat we hier eendagje vroeger zijn beland dan we oorspronkelijk hadden geplanden eveneens dat Zaventem nog een dagje gewacht heeft met staken :-)

Kathmandu is een leuke stad: druk - chaotisch - dodelijk verkeer - stinkende uitlaatgassen(dat klonk al positief he :-)) -maar tochzo charmant - kleurrijk - vriendelijk en grappig - namastes a volonte - vol mooie tempels waar je ze helemaal niet verwacht - levendig - warm (minder aangenaam voor Muriel die vanmiddag en paar uur onder de Fan of Van (wat is het eigenlijk?) moest bekomen) en last but not least: vol DONSJES! overal overal DONSJES! (Muriel is duidelijk fan ;-) haar opzoekwerk gedurende weken en weken in Belgie heeft zijn vruchten afgeworpen, Muriel koos voor een kwaliteitsvolle north face, ikzelf voor al even kwaliteitsvolle Marmot (completely waterproof en breathable, high quality superior down), te weten dat we twee straten voordien een winkel hadden gezien met alle mogelijke namaak labels ;-) alle jassen zijn werkelijk dezelfde en die verkopers maar met een uitgestreken gezicht vragen of je een north face dan wel een marmot of millet wenst... voor de volle 20euro. Veerle heeft een stijlvolle zwarte dons, muriel een kermit groene, passend bij haar andere kledij.

Gisteren Kathmandu zelf bezocht met Durbar Square als hoogtepunt (zie enkele foto's), vandaag de -volgens sommige bronnen- oudste Boeddhistische tempel ter wereld Swayambunath (ook wel monkey temple genoemd, overal aapjes, die Murieltijdens haar rustige maaltijd van een kokosje bijna hebben vermoord!)

Morgenochtend vertrekken we om 7u met de bus naar Pokhara, een klein stadje aan een groot meer aan de voet van het Annapurna gebergte. Zondag starten we met de Annapurna trail met een zijsprongetje naar Lake Tilichu, het hoogste meer ter wereld, gedurende ongeveer 16dagen. Het zal dus even duren voor we weer een berichtje en nog meer machtige prachtige fotos kunnen plaatsen :-)

Beloofd om de volgende keer een intelligenter bericht te posten (dixit veerle). Ik ga niet akkoord (dieksiet Muriel).

Dikke kus en knuffel voor iedereen,

En bedankt voor alle lieve berichtjes!

Een extra knuffel voor alle babies en babies in spe!

En ook een extra knuffel voor alle mamas en papas! Niet wenen nu!

Daaaaaaaag!

Veerle en Muriel = Meerle

Maaike

Goed zo, klinkt leuk ... Jullie hadden idd nog chance met de staking, maar wel stressen zeker een dag vroeger vertrekken ...?
Donsjes zijn super he!!
Geniet van jullie trekking en een kusje van sem!
x

liesbeth

Blij zo rap iets van jullie te horen. Jullie hebben idd geluk dat jullie toch een dag vroeger zijn kunnen aanzetten. Mooie foto's, speciaal allemaal! (ja, wij zijn zo reizen niet gewoon hé)
Wees voorzichtig op jullie trekking!

Vele groetjes en dikke kusjes van Sanne xxx
( heeft vandaag haar eerste "baaldag" gehad )

paps en co

die fotos van die garnituren da vinde ier ip de zandfeesten ook. moei dorom zo verre gaon.
kwillen fotos van de bergen en de nateure.
en nu even serieus. leuk dat het goed gaat. veel succes op de trektocht maar probeer toch om geen 16 dagen te wachten met wat nieuws. dikke knuffel aan jullie alletwee. paps en crew. xxxxxxxxx

John

Potverdorie, wat ben ik weer jaloers, had toch beter in dat zijvak van jullie rugzak gekropen : )
Zoete herinneringen komen weer terug, ben in gedachten bij jullie.
Check out de tempels bij de rivier: het houtsnijwerk bevat leerzame 'erotisch getinte' beelden...
Had ook zo'n donsje voor mn pa mee... als ik m nu een schouderklopje geef, lijkt het net of hij kip met veren en al gegeten heeft : )
Geniet met volle teugen daar!

PS: ze hebben ook hele gave miniatuur North Face babytruitjes ; )

Lien

Boelies,
Waarschijnlijk zijn jullie nu reeds aan de trekking begonnen, ik duim en verwacht jullie compleet "zen" terug. Intussen zijn de Belgische donsjes ook terug bovengehaald met dit weertje. Geniet van de ontdekkingstocht !

dikke zoen

Tjalina

Mooie foto's! Leuk dat we jullie avontuur kunnen volgen! Het kriebelt om zelf eens naar Azië te gaan...

(Oja, en Zaventem, ik weet er alles van, Barça was ineens 13u reizen (via Paris), maar ben er geraakt!)

Geniet ervan en hou ons op de hoogte!

Veel liefs,

Tja (van 'mutja' ;-)

de mama's in spé

Heyla leuk te horen dat de dons in Nepal zo goedkoop is... straks nie komen stoefen met een donzen millet hé...

We zijn benieuwd naar het vervolg. Veeeeel foto's maken hé!

Wij stellen het verder goed. Martine is ferm aan t groeien. Dochter is feller dan zoontje, tja... vrouwen hé.

Dikke knuf
Katrien en Martine

mallet linda

veerle en muriel,
wij hebben uw kaartje ontvangen, met dank.
wij wensen u nog het allerbeste
veel liefs en stel het goed
linda